Saturday, February 19, 2011

2008-6

Tere Raivo,
palun veelkord vabandust, et ma vastamisega nii kaua viivitasin. Kui mingit asja kohe ära ei tee, läheb meelest.
Tore oli sinust kuulda üle pika aja:)

Nüüd asja juurde. Praeguseks hetkeks olen õnnelikult autojuht olnud juba üle 2 aasta. Kevadel tegin ära ka lõppastme koolituse ja libedasõidu (Tartus, Raadi lennuväljal).
Kohe peale lubade saamist hakkasin regulaarselt sõitma, natuke üle aasta (2006 kevadest kuni 2007 sügiseni) olin igapäevane autojuht. Kuna mu isa oli aasta aega välismaal tööl ja rohkem konkurente peres autole ei olnud, siis muutusin üsna laisaks, käisin koolis-trennis-külas-maal autoga. Ma arvan, et see tuli üsna kasuks, palju praktikat. Auto oli Toyota corolla. 
2007 sügis kolisin Tartusse, perekondlik otsus oli, et üliõpilane autot ei vaja ja ega stipist väga ei jätkuks ka bensiini ostmiseks. Tallinn-tartu maantee on üksi sõites ka üsna tüütu ja kulukas ots. Tartus on vahemaad ka üsna väiksed ja saab jalgsi hakkama. Autoga sõidan nädalavahetustel (kui Tallinna satun), üsna tihti tuleb ette ka maanteesõitu, kui pühapäeval mõne sõbraga Tallinnast tuleme, siis vahel sõidan. (Kui autoomanik ise on laupäeval natuke liiga pikale pidutsemisega läinud või lihtsalt väsinud on). 
Õnnetusi-plekimölkimist ette tulnud ei ole. Pean tunnistama, et ühe korra olen trahvi saanud. Enne Haruteed, Tallinn-Haapsalu maanteel, kiirus oli alla 120 lubatud oli 90. Ma olin harjunud, et seal on 110 lubatud, aga märgid olid maha võetud ja ma tõesti ei näinud politseiautot enne kui ma sellest mööda sõitsin. Peale seda üritan korralikum olla.

Üldiselt loen oma sõiduoskust suhteliselt heaks (siinkohal kiidan head õpetajat:) ), seda arvavad ka mitmed tuttavad, kes heameelega mind rooli usaldavad kui mõnel pikemal reisil koos käime. Ma arvan, et need kümned ja kümned lisatunnid, mis me enne eksamit tegime, tulid ikka väga kasuks, mis kord on ära õpitud, see jääb harjumuseks.
Isaga peame tihti LE teemalisi vaidlusi, mina enamasti võidan, ta on rohkem praktik, seadusi luges viimati 30 aastat tagasi. Ma olen talle proovinud head nõu anda, aga ega ta väga ei kuula. Kui mina sõidan terve nädalavahetuse autoga on keskmine kütusekulu 8.2 umbes, tema puhul ligi 9 (Honda accord), ökonoomset sõitu ta väga ei tunnista, aga ta areneb. Linnas vahel paneb isegi hetkeks neljanda käigu, mida ta varem kunagi ei teinud.

Igatahes, suur aitäh sulle pika vaeva ja kannatuse eest, mis sa minu ja Meriliniga nägid. Mõlemad oleme üsna sarnaste ja võib öelda (tahtmata ennast liialt kiita) üsna heade (minu meelest) sõiduvõtetega.

PS! Ma ei tee ikka eriti vahet vasakul ja paremal poolel, kui ma sõidan ja keegi juhendab, siis mul läheb alati sassi, kus on vasak ja kus parem. See on üsna tüütu ka mujal, nt ma käisin just tantsukursustel ja kui ma hakkan kuulama kummale poole kästakse minna, tekib alati kaos, sest ma lihtsalt ajan vasaku ja parema sassi. Ainus võimalus on mitte mõelda ja minna sinna kuhu partner juhib:D 

Loodan, et sul läheb hästi, palju päkapikke ja  soojad tervitused,
Aet

No comments:

Post a Comment